25 Ocak 2017 Çarşamba

sanatı üstünde yaşat * kot gömlek


Hoşgeldin 2017... Yeni yılla birlikte eski alışkanlıklara geri dönme zamanı geldi... Lise yıllarımda kotlarıma rock guruplarının amblemlerini, üniversite yıllarında ünlü ressamların resimlerini boyardım. Annem tuval mi kalmadı kızım derdi bana :D

Zaman içinde, farklı uğraşlar araya girince uzun süre unutmuştum.

Birkaç yıldır önce stencille sonra kalemle yeniden boyamaya başladım. Ama bu son çalışmam mütevazi olamayacağım beni de benden aldı :D

Sevgili arkadaşım Sebla'nın kot gömleğine Frida Kahlo'nun kendimce bir uyarlaması. Frida deyince pek çok kişinin aklına saçındaki çiçekler, kaşlarının kalınlığı ve tabi ki güçlü bir kadın gelir. Benimse aklıma yaşadığı hem bedensel hem ruhsal dayanılmaz acılara rağmen doğadaki ve insanlardaki güzelliği görebilen muhteşem bir ruh geliyor...

O yüzden benim için dünyaya gelmiş en güzel ve en özel insanlardandır Frida... Pes etmemeyi, yediği kazıklara rağmen kendinden ödün vermeyip ayakta kalabilmeyi, daha da önemlisi kendisi olmaktan asla vazgeçmeyen inançı güzelliği beni hep etkilemiştir. Onu hep en güzel çiçeklerden daha güzel görmekteyim...

Kot üzerine tekstil boyası ve tekstil medium ile karıştırılmış akrilik boyalar kullandım. 24 saat bekledikten sonra arkadan ılık buharsız ütüyle ütüleyip boyalar sabitlenir ve çamaşır makinasında 30 derecede yıkanabilir. Mümkünse sıkma yaptırılmazsa boyaların çatlama riski de ortadan kaldırılmış olur...
Aşağıda Frida'nın boyama hikayesi ile baş başa bırakıyorum sizi :)







Sevgiyle kalın blog severler... Mutlu bir yıl diliyorum size... Ankara'lı bloggerlar... 12 Şubat'da el boyaması takılarımla Neva Palas'da Tasarım Pazarındayım... Bilginize efem ;)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...