10 Mart 2014 Pazartesi

blackberry & banana smoothie ;)


 Dünya kirlenip etrafımızdaki her şey yapaylaştıkça gücü yeten herkes organik yani doğal olana doğru yeni arayışlar içine giriyor. Özellikle de sağlığına ve güzelliğine önem verenler. Ancak bu devirde sağlıklı olmak maalesef her zaman kolay olmuyor. Marketlere girdiğimizde organik olanla olmayan arasındaki uçurumu görüyoruz. O zaman şunu düşünüyorum: "nispeten çocukluğumda yaşadığım organik! zamanlara şükür"

Elbette çocuklarımız bizim kadar şanslı değil. Annem çarşıdan geldiği zaman yumurtaları fırçalayarak yıkar öyle yerleştirirdi dolaba. Eh ne de olsa tavuktan henüz çıkmış tahminen toprağa düşmüş, midenizi bulandırmak istemem ama hala tavuğun içsel atıkları ile kaplı olurdu. İçinden sarısının sarımı turuncu mu çıkacağını bilmez, hiç biri birbirine büyüklük açısından benzemezdi, hatta içinden çift sarı çıkınca sevinirdik. Şimdi raftan aldığın kutunun içinden çıkan nerdeyse steril görünümdeki yumurtaların içinden ne çıkacağını bile biliyoruz.

Ispanak pişirmek ömür törpüsüydü. Toprağını akıtmak ve temizlemek bile yarım gün sürerdi. Az önce muz almaya markete gitmiştim genç bir çift paketli ıspanaklardan almış. Kızcağız eşine bunlar yıkanmış gibi tekrar yıkamaya gerek var mı acaba diye soruyordu. Ama elbette her bir yaprak nerdeyse pazı boyunda maşallah..!

Kızım 17 yaşında ve her genç kız gibi o da sağlıklı ve güzel olmanın yollarını arıyor. Şimdi yeni bir sağlıklı içecek modası var. Smoothie... Aslında benim de hoşuma gitti çünkü yapay şekersiz meyvalar ve yoğurtla oldukça sağlıklı görünen bir içecek. Gazlı içeceklerden ya da bol E'li yapay meyve sularından iyi. Ama içine koyduğumuz yoğurttan, muzdan ya da başka meyvelerden nasıl emin oluruz bilemem :) Ben elimden geldiğince her mevsim her şey bulunabilmesine rağmen, eski usul her şeyi mevsiminde tüketmeye özen gösteriyorum. Ya da dondurulmuş ürünlere güvendiğim için çok gerekirse onları kullanıyorum.

Birkaç gündür smoothie tarifleri toplayıp okuyup inceleyip duruyorduk Sera ile. Sonunda bugün denedik. Son derece tazelendirici hafif ve mmmm lezzetli oldu :) Sadece tatlısı biraz az geldi. Ama yapay şeker kullanmak istemediğimden bir dahakine bal ya da pekmez eklemeyi düşündüm. Tabi bir de bizdeki yoğurtlar bir parça tuzlu gibi. En iyisi yoğurdu evde yapmak.

İşte blackberry & banana smoothie tarifi... Şimdiden afiyet olsun :)

Yarım muz, dilimlenmiş
6-7 adet dondurulmuş kara böğürtlen (mutlaka dondurulmuş olması lazım, mevsiminde olsa bile dondurun)
1/3 su bardağı yoğurt
2/3 su bardağı süt
2 küp buz

Blendırda iyice karıştırıp bardağa boşaltmanız yeterli. Tatlısı az gelirse bir kaşık bal eklenebilir ya da pekmez. Evde olsa üzerine de iki yaprak nane koyardım ama yoktu :)

Biz hem tadını hem rengini çok sevdik, umarım siz de beğenirsiniz ;) Sağlıklı bir hafta diliyorum hepinize :)


2 yorum:

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerınıze sağlık deneyecegım


bloğumda cekılsım var bekelrım sevgıler

Juliette Koc dedi ki...

Ben de maksimum düzeyde sağlıklı beslenmeye çalışanlardanım. Kışın asla domates-salatalık tüketmeyen, fazla şeker ve tuzdan kaçınan bir yapım var. Haliyle doğal olan hiç birşeye hayır diyemiyorum. Smoothie de çok sağlıklı (evde yapılanlar) ama hiç denememiştim. Yaz aylarında deneyeceğim..
Afiyetler olsun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...