7 Ekim 2011 Cuma

Fikirlerinize ihtiyacım var :)


Anneannemi kaybedeli 2 ay olmadı henüz. Her ölüm erken ölüm, insanın içi buruluyor üzülüyor elbet. En büyük tesellimiz ise 91 yaşına kadar kimseye muhtaç olmadan, kendi kendine yeterek yaşamış olması ve bir gece uykusunda huzurla gözlerini yumması hayata... İnsana benim de böyle yaşlılığım olsun, böyle göçüp gideyim dünyadan dedirtecek cinsten yani...

Anneannem vefat ettiği zaman hemen atladık Dinar'a gittik tabi. Gelirken de bir sürü eski, siyah beyaz fotoğrafın kopyası ile geldim. En güzel hatıra değil mi gülen yüzlerin baktığı fotoğraflar? Bu sabah da bir paket geldi Dinar'dan. Rahmetli anneannem ve dedemin emektar ceviz dolabı... Evimin en kıymetli köşesinde, en kıymetli eşyalardan biri. Rahmetli babaannemle dedemin kıymetli sehpalarının yanı başında.



Şimdi gelelim günün sorusuna: İşte size akıl danışacağım an geldi...

Bu dolap elbette uzun yıllardır yaşıyor. Benden yaşlı. Annemden yaşlı. Ya anneannemin ya da dedemin annesinden kalma. Yani 100 yaşından büyük tahminen. Aslında ilk düşüncem (ki hala o düşüncem ağır basıyor) dolabın rengini değiştirmeden, hatta yeni vernik bile attırmadan, bu hali ile bir mobilyacıya sadece tamir ettirmek. Çünkü kapakları falan düşmüş artık kapanmıyor. Bir diğer seçenek mobilyacıya tamir ettirilirken zımpara ve yeni vernik de yaptırmak. Ya da daha radikal bir girişimde bulunup, mobilyayı eskitilmiş beyaz renge dönüştürmek ve üzerine kendi ellerimle bir tablo yapmak...

Evet yukardakilerden hangisi sizce? ya da belki sizin daha iyi bir fikriniz vardır ;) cevaplarınızı bekliyorum sabırsızlıklaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

35 yorum:

Sevdiye dedi ki...

Okurken rengini, dokusunu bozmasa keşke diyordum ki o düşüncedeymişsin.
Tamir harici yapılacak herhangi bir işlem orjinalliğini kaybetmesine yol açar diye düşünüyorum, neticede etrafta dolap çok ama böylesi yok.
Yani Ben olsam sadece tamir ettirip doğal haliyle kalmasını düşünürdüm maydanoz Sedo olarak :)

Unknown dedi ki...

önçelikle başınız sağolsun :((((annaneniz dediğiniz gibi herkeze kısmet olmaz bir şekilde vefat etmiş nur içinde yatsın...kalan hatıralara sahip çıkıp kıymet bilmek lazım bence dolabı tamir ettirip orjinal halini koruyup kendinizin yaptığı tabloyu asın derim sevgiyle kalın kolay gelsin.....

Gül den Dökülenler dedi ki...

canım benim başın sağolsun.bende anneanneciğimi kaybedeli bikaç ay oldu.Allah rahmet eylesin,Mekanları Cennet olsun.Ben orjinal renginde bırakıp sadece güzel seramik kulplar takardım.ama yüreğinden nasıl geçiyorsa öyle yap sen

Unknown dedi ki...

böyle kalsın bence..tamir edilsin ama orjinal kalsın..baktıkca size onu hatırlatsın..

Adsız dedi ki...

bence beyaz eskitme ve kulp kısmına da Zara Home daki porselen beyaz gül şeklindeki kulplar süper olur.Ya da Ece hanımın yaptığı bir tarz var üst kısmına kahve yağlıboya eskitme yapıp altı kırık beyaz gibi boyuyor o da güzel olabilir.Kolay gelsin :)

Adsız dedi ki...

bence beyaz eskitme ve kulp kısmına da Zara Home daki porselen beyaz gül şeklindeki kulplar süper olur.Ya da Ece hanımın yaptığı bir tarz var üst kısmına kahve yağlıboya eskitme yapıp altı kırık beyaz gibi boyuyor o da güzel olabilir.Kolay gelsin :)

Fatma'nın Hobileri :) dedi ki...

Öncelikle başınız sağolsun anaanneciğinizin mekanı cennet olsun. Sadece tamir ettirip verniklemekde güzel fikir aslını koruması adına ama eğer eskitme beyaza boyayacaksınız da, olur mu bilmeme ama üzerine anaannnenizle dedenizin resimlerinden bir kolaj yapabilirsisniz. Sonuçta siz ne yaparsınız bence güzel olur kolay gelsin :))))

bahar006 dedi ki...

Tekrar başın saolsun canım, ben de geçen sene dedemi kaybettim, düğünümden bir ay önce. O da gece yattı ve sabah öldüğü anlaşıldı. Uykusunda ve huzurlu bir şekilde öldü. 1938 doğumluydu ama ölümünden 1 hafta önce Fenerbahçe maçında tribünde tezahürat yapacak kadar hayat doluydu. Bence krem rengi eskitme yap, üzerine de dedenle anneannenin siyah beyaz bir fotoğrafını dekupaj yap, mobilya hem yenilenmiş olur hem de onların resimleri için çok anlamlı bir çerçeve elde etmiş olursun. Toprağı bol olsun. Sevgiler...

tarchinbyseden dedi ki...

Gördüğüm kadarıyla genellikle orjinali koru seçeneği çıktı yorumlardan :) aslında benim de düşüncem o.
@Sedo, aynen aklımı okumuşsun canım ;)
@ Fadique, Tablo yapıp üstüne asma fikrine bayıldım :)

@Gül, senin de başın sağolsun canım, her daim kalbimizde yaşıyor olacaklar. Seramik kulplarım var hali hazırda, mutlaka değerlendireceğim bu dolapta.

Gul/Inn teşekkürler yorumun için aynı fikirdeyim aslında :)

@pembe kanatlar, Zara ve Mudo'dan birsürü kulp toplamıştım geçen sene iyi ki de yapmışım :)Ece'ye de mutlaka fikrini soracağım zaten Pazartesi günü.

@ yenigelin, fikrin çok güzel, yani kolaj fikri. Bunu mobilyanın üzerinde olmasa da üzerinde çerçeve olarak mutlaka kullanacağım, harikasın :)

tarchinbyseden dedi ki...

Bahar'cım senin de başın sağolsun. Eminim cennetten izlemiştir düğününü ve gurur duymuştur seninle... Siyah beyaz fotoğraf fikri süper!

Adsız dedi ki...

Selam, başın sağolsun. Biz anneannemden kalan gene böyle antika ceviz dolabını olduğu gibi koruduk, sadece restore ettirdik rengini her şeyini koruyarak. Benim şahsi görüşüm bu, yenilenip olduğu gibi, anneannenin kullandığı gibi dursun.

Alisa

tarchinbyseden dedi ki...

Teşekkür ederim Alisa yorumun için...

Nedret dedi ki...

Güzelce tamir ettirdikten sonra kendi renginde gomalak attırın bence ve sadece şık antika görünümlü kulplarla süsleyin. Orijinalliğini bozmayın derim.

AsOrTiK dedi ki...

başın sağolsun sevgili tarchin, allah geride kalanlara uzun ve sağlıklı ömür versin.
dolaba gelince, bence radikal bir karar verip zımpara, eskitme, boya ve seninde emeğini katacağın bir resimle yepyeni bir dolap yapman/yaptırman:)
sevgiler

Çiğdem dedi ki...

Öncelikle allah sabır versin,mekanı cennet olsun annenin.
Eskitme çok güzel olur ama daha radikal birşey, sarı veya fuşya yapabilirsin rengini.:?

tarchinbyseden dedi ki...

@Nedret, teşekkürler fikrin için. Gomalak nedir bilmiyorum :) ama öğreneceğim

@Asortik teşekkürler, aslında kendimden birşeyler katma fikri çok cazip geliyor. Bu konuyu kafamda tartıp ne yapabileceğime bakacağım :)

@Çiğdem, evet gerçekten oldukça radikal bir fikir, teşekkürler :) sarıyı da fuşyayı da çok severim (hoş resimle uğraşan biri olarak her rengi severim:)) ama yakında evimin eşyalarını değiştireceğim ve bu renkler düşündüğüm ev dekorasyonuna uyar mı bilemiyorum. Yine de aklımın bir köşesine yazdım ;)

Adsız dedi ki...

Sevgili Seden, öncelikle başın sağolsun, bu vesile ile yakınlarını kaybetmiş herkesin başı saolsun, ne mutlu sana ki çok güzel bir hatırayla yaşayacaksın, gelelim soruna; bence eskitme beyaz yapmam, annannenin ve senin ortak bir eşyanız gibi, senden de bişeyler olsun derim, el emeği bir resim olabilir, yada siyah beyaz bersimler olabilir:))

tarchinbyseden dedi ki...

Fikrin için teşekkürler :) sanırım kendi renginde bırakacağım, antika kulplar alacağım ve üzerine asabileceğim güzel bir yağlıboya tablo yapacağım.

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Benim bir bloğm yok.Sadece sizi takip edenlerdenim.Çok güzel şeyler yapıyorsunuz.Anneannenize Allah'dan rahmet size de başsağlığı diliyorum.Güzel bir dolap çok beğendim.Benimde var.Hele yaşanmışlıkları yansıtması daha anlamlı.Bence boyamayın verniklemeyin o haliyl dursun.Gomalak adı verilen ahşaba sürülen bir madde var.Tamirden sonra gomalak sürerseniz güzel oluyor.Eski haliyle durması daha güzel.Hoşçakalın.

tarchinbyseden dedi ki...

çok teşekkürler :)sevgiler

mermaid dedi ki...

ben beyaz eskitme diyecektim ama sanırım kararını vermişsin, ona hergün bakacak olan sensin, nasıl güzel geliyorsa gözüne öyle değerlendir, baktıkça gidenleri hatırlarsın, önemli olan da bu :)

Unknown dedi ki...

merhaba Seden,Başın sağ olsun.Büyükleri güzelce tatlı tatlı gülümseyerek anmak en güzeli.Ne diyelim Allah çocuklarımızın acısını göstermesin.
Dolabı sadece tamir ettir.Hatta verniklenmemiş bir şekilde muhafaza et.Zara'dan porselen kulplar,üstüne eski hafif sararmış dantel yada beyaz iş örtü.Üstüne de incecik porselen antika kahve fincanları ve büyüklerin siyah beyaz fotografları.Sevgiler.

MeRaiL dedi ki...

Basin sagolsun canim, bir arkadasimin nenesi oyle vefat etmisti, umarim bizlerde oyle goceriz bu dunyadan..

Bana sorarsan orjinalligini bozmamak adina fazla birsey yapma derim, mobilyaciyada verirken en duzgun, gercekten guvenebilecegin birine teslim et, annemin eski olmayan ama yuzde yuz ahsap sehpasina az daha mahveteceklerken aldik, yani o konuda dikkat et. Birde cekmecenin tutacagini Zara'dan bulacagin beyaz gullu bir cekmece tutacagi ile degisebilirsin cok $Ik durur ve guzellik katmis olursun.. ;)

tarchinbyseden dedi ki...

Mermaid aslında beyaz eskitme çok cazip geliyor ama bir yandan da orjinalliğini bozmak istemiyorum...

Dodo çok teşekkürler fikirlerin için, ben şimdiden antika Rus biblolarımı yerleştirdim bile üstüne :)

Meralcim çok sağol canım dikkat edeceğim ve güvenmediğim birine asla vermeyeceğim ;) Toronto'ya sevgiler...

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Öncelikle başın sağolsun Sedenciğim, anaannenin mekanı cennet olsun...

Kızlar genelde orjinalliğini koru diyorlar ama benim fikrim de beyaz eskitme yapman yönünde, hem güzel bir hatıra dolab yeniden hayat verirsin hem de senin de el emeğin olur bu dolapta. Ayrıca anneannenden kalma bir örtü ya da vazo, süs eşyaları gibi aksesuarları üzerine koyabilirsin. Bu sadece benim fikrim ama sen nasıl görmek istiyorsan öyle yap. Sevgiler, umarım yarın görüşürüz canım...

Bayan İK dedi ki...

bence hiç dokunmamalısın..
sadece tamir ettir.

zira ona her baktığında 100 senenin izlerini taşıyor olması daha anlamlı kılar diye düşündüm.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

boyarsan tüm hatıraları kapatmış olmazmısın tatlım . çogunluğa katılıyorum aynen koru.

Ata'nın yaşı olmazmış ölüm yürekte hep iz bırakır:(Mekanı cenet,kendisi nurlar içinde olsun.

fiamma dedi ki...

Sevgili Tarcin, başın sağolsun ve mekanı cennet olsun Sevgili Anneanneciğinin:( Bende orijinalini korumandan yanayım, lakin vernik attırmakta orijinalliğini bozacaktır bu tür antika mobilyalarının bakımını yapan yerler var Ankara da da mutlaka vardır. O kulplarını yine antikacılarda bulacağın seramik kulplarla(veya kristal bulabilirsen) değiştirip, anahtar deliklerine de çerçeve alırsan harıka olur.
Üst kısmı belirgin değil resimde oraya da daha geniş bir mermer kestirebilirsin ya da yine eskicilerde ahşaptan yada pirinçten bir parça bulabilirsin.Benim tavsiyelerimle sana antikacıların yolu göründü: Sevgili Tülin(Bulut Gölgesi) özellikle kale civarında böyle yerleri resimlemişti sanırım bir sor ona istersen.

leyya dedi ki...

baş sağlığı diliyorum öncelikle sedencim.son zamanlarda eskitilmiş beyaz mobilyalar benim de pek hoşuma gidiyor doğrusu.ama yine de fikir beyan etmek yerine elinden çıkacak halini merakla beklemeyi tercih ediyorum.ne de olsa işin ustası sensin:)kolaylıklar diliyorum.

dikisdersi dedi ki...

muhakkak siz çok güzel resim yaparsınız üzerine ,ona şüphem yok ama bencede orjinalini bozmayın derim ,tamir ettirin bu haliyle çok güzel zaten

ANTİGONE dedi ki...

başın sağolsun öncelikle. ben de geçen yıl kaybettim anneannemi. beni o büyüttüğü için halen alışabilmiş değilim yokluğuna. memlekete her gidişimde daha da çok hissediyorum bunu. ama hayat işte. allah sıralı ölüm versin.
dolaba gelince, eğer eskiciden alınmış bir dolap olsaydı beyaz derdim kesinlikle. ama böyle hatıralarla dolu bir eşyaya mümkün olduğunca dokunmamak gerek bence. sadece tamir ve vernik diyorum ben. kolay gelsin :)

Meral Sanatevi dedi ki...

Başın sağolsun canım,dolabı bence vernikleyip kulplarını değiştirmen bile değiştirecektir, üstüne kendinden birşeyler koyarsın,sen evine yakışanı yaparsın, beyazada boyasan o yine anneannene ait...

Unknown dedi ki...

Öncelikle başınız sağolsun,anneannenizin mekanı cennet olsun.insanların büyüklerinden kalan herşey çook önemli ve değerli...Size kalan dolabı bence orjinal korumalı ve sizdeki siyah beyaz hatıra fotoğraflarını(fotokopilerini) da dolabın üzerine yada kapaklarına dekupaj yapabilirsiniz.Anneannenizden kalan bir örtü varsa onunla da cekmecenin iç kısmını kaplayın.Böylelikle hatıraları hep bir arada tutar ve görürsünüz...sevgiler..

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

öncelikle başın sağolsun.ne güzel söylemişsin.her ölüm erken ölüm...
dolabı orjinalliğini koruyacak şekilde tamir ettirip kullanmanı tavsiye ederim...sevgiler..

EDEBİYAT dedi ki...

Başınız sağolsun, madem bu kadar eski bir dolap, ona sadece zara home'dan güzel kulplar alıp tamier ettirin derim.. Böyle değerli bir parçaya ne yapılsa basit kalır diye düşünüyorum- nacizane fikrim budur-

Sevgiler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...